רכישת נכס ביוון בשנת 2023 – שאלות נפוצות ותשובות

השקעה ביוון. רכישת נכס ביוון.

האם ישראלים יכולים לקנות נכס ביוון?

כן, ישראלים יכולים לקנות נכס ביוון. עם זאת, בחלק מהמקומות קיימות הגבלות על רכישת נכסים באזורים מסוימים כמו ליד מתקנים צבאיים, מעברי גבולות וכו'.

 

מה האי או העיר הכי טובים לרכישת נכס ביוון?

יוון מציעה מגוון רחב של יעדים וסוגי נכסים להשקעות. יש נכסים להשקעה בערים מרכזיות שהינן מוקד תיירות ויש נכסים בכפרי דייגים פסטורליים. מקומות פופולריים לרכישת נכס ביוון לדוגמה: אתונה, זקינתוס, קורפו, רודוס, פלופונסוס וכרתים.

 

כמה עולה לקנות נכס ביוון?

עלות רכישת הנכס ביוון משתנה מאוד בהתאם למיקום, סוג הנכס ומצבו. חלק מהנכסים ניתן לרכוש במחיר נמוך של פחות מעשרים אלף יורו, בעוד וילות יוקרה, בניינים מסחריים ובתי מלון יכולים לעלות כמה מיליוני יורו.

 

האם ניתן להחזיק נכס בבעלות משותפת ביוון?

כן, אפשר להחזיק נכס בבעלות משותפת ביוון. יש להסתייע בעורך דין לעריכת הסכם בעלות משותפת. מדובר באפשרות טובה למשקיעים שרוצים לחלוק בעלויות ובאחריות.

 

האם אוכל להשכיר את הנכס שלי ביוון?

כן. השכרת הנכס שלכם יכולה להיות דרך טובה לייצר הכנסה פסיבית כשאתם לא משתמשים בו.

 

מהם כמה סוגי הנכסים הכי פופולאריים לרכישה ביוון?

סוגים פופולאריים של נכסים לרכישה ביוון כוללים דירות, וילות וקוטג'ים. חלק מהקונים משקיעים גם בנכסים גדולים יותר כמו בתי מלון, טירות או בניינים שניתנים לשיפוץ.

 

האם יש כללים או חוקים מיוחדים שחלים על בעלות על נכס ביוון?

כן, ישנם כמה כללים וחוקים מיוחדים החלים על בעלות על נכס ביוון. למשל, קיימות הגבלות על בנייה במרחק מסוים מחוף הים, אזורים צבאיים, גבולות, וחלק מהאזורים עשויים לדרוש רישיון מיוחד לבנייה או שיפוץ או לרכישה והצהרת כוונות. חשוב להיות מודעים לכללים אלו ולהתייעץ עם עורך דין טרם רכישה או שיפוץ של נכס.

 

מהו התהליך לרכישת נכס ביוון?

תהליך רכישת נכס ביוון כולל מציאת נכס, מתן הצעה, משא ומתן, חתימה על חוזה והשלמת העברת הבעלות. מומלץ לשכור עורך דין שמתמחה ברכישת נכסים ביוון.

 

אילו תמריצים מציעה יוון לרוכשי נכסים?

יוון מציעה מספר תמריצים לרוכשי נכסים, כולל היתרי תושבות לרכישת נכסים מעל 250,000 יורו, ותמריצי מס לבעלי נכסים המשפצים את נכסיהם. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לבדיקת זכאות להטבות.

 

האם אפשר לקבל משכנתא ביוון?

כן.למרות שהדבר אפשרי ככל שעומדים בכל התנאים שמציב הבנק, עם זאת, בפרקטיקה, הבנקים ביוון נמנעים מלתת משכנתא למשקיעים זרים וגם לאזרחי יוון.

 

אם כן, מהן ההמלצות לפני שרוכשים נכס ביוון?

  • שכרו עורך דין מטעמכם.
  • בדקו שניתן להעביר את הזכויות בנכס (ושאין הליכים משפטיים שאתם לא מודעים להם).
  • ככל שמדובר ברכישה של נכס קיים (לא "על הנייר") טוסו ליוון וראו את הנכס בעיניים, וערכו רשימה של ליקויים ושיפוצים שיש לבצע.

 

לכן, בהתנהלות משפטית מול חברות השקעה בנדל"ן ביוון ומול מוכרים זרים, מומלץ שעורך דין מטעמכם יגן על האינטרסים שלכם ויעשה את בדיקות הנאותות המקדימות לוודא שמדובר בהשקעה בנכס שהוצע וכי אין מגבלה כזו או אחרת שעלולה לסכל את העסקה או להפוך אותה לפחות משתלמת (דברים שרוכש לא רואה ועורך דין מנוסה כן רואה).

משרדנו עוסק בהגנה על משקיעי נדל"ן ישראלים בחו"ל ובעל ניסיון רב.

כמו כן, משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם משרדי עורכי דין מובילים בקפריסין וביוון ומספק ליווי משפטי מלא החל משלב ההתעניינות בנכס ועד לביצוע העסקה והעברת הזכויות על שמכם.

 

*המידע במאמר הוא מידע כללי בלבד, והוא לא מהווה המלצה או תחליף לחוות דעת או ייעוץ משפטי. לקבלת פרטים נוספים, ניתן לפנות בשאלות למשרדנו: 03-7161515.

 

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

מאמרים נוספים

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות

עבירת הנהגה בשכרות הוגדרה כעבירה חמורה על ידי כנסת ישראל. העונש בצד ביצוע העבירה של נהיגה בשכרות והרשעה של הנהג על ידי בית משפט –

מאמרים פופולריים

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות

עבירת הנהגה בשכרות הוגדרה כעבירה חמורה על ידי כנסת ישראל. העונש בצד ביצוע העבירה של נהיגה בשכרות והרשעה של הנהג על ידי בית משפט –

כמה עולה הליך חדלות פירעון? כמה עולה פשיטת רגל?

חידוש הליך פשיטת רגל שבוטל

הליך פשיטת הרגל חזר וככל שהחייב ישלם את היתרה – יהיה חופשי מחובות! כידוע, אבן היסוד בהליך של פשיטת רגל / הליך חדלות פירעון הוא

סכסוכי שכנים ודיירים בבית משותף עו"ד ירון אילון

סכסוכי שכנים ודיירים בבית משותף

בדרך כלל, איננו בוחרים את השכנים שלנו והם "נכפים" עלינו באופן אקראי עקב עצם עובדת המגורים. לעיתים, יחסי השכנות יכולים להימשך שנים לא מעטות, בקרבה

צריכים חוות דעת? רוצים להתייעץ?

צרו איתנו קשר

משרד בעל מומחיות ייחודית בייצוג משפטי בתחומי הנגישות ושוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות וכן בתחומי המשפט המסחרי והזכיינות.